Monday 15 May 2017

Masalah Liang Pori Terbuka





Ramai antara kita yang alami masalah liang-liang pori besar kan ?? Dan yang pasti masalah tersebut akan ambil masa yg lama untuk hilang . Paling sedihnya masalah liang pori besar akan menjadikan kulit kita kusam dan nampak kasar. Tak dapat nak lindung dengan make up yg berlapis-lapis ,bagi yg berkerjaya masalah ini sedikit sebanyak akan hilangkan keyakinan diri untuk berdepan orang ramai.

Okay entry kali ini Mak Rose nak share apa punca yang menyebabkan pori wajah kita besar dan cara untuk merawatnya ..jom kita tengok apa puncanya

FAKTOR MASALAH LIANG PORI BESAR & TERBUKA
Kulit wajah berminyak
Terlalu banyak pengambilan makanan berminyak dan berlemak
Boleh juga disebabkan oleh genetik
Perubahan hormon terutamanya sewaktu hamil
Proses penuaan
Terdedah kepada sinaran cahaya matahari yg berlebihan

CARA PENCEGAHANNYA







Mencuci wajah 2kali sehari (pagi&malam) - mencuci wajah dengan betul sekurangnya 2kali sehari pagi dan malam sangat penting kerana seharian kita terdedah dengan habuk dan kotoran,jadi memcuci wajah dengan betul dapat mengelakkan liang pori tersumbat. Pastikan guna pencuci wajah yg sesuai dengan kulit ya.







Scrub wajah - dengan scrub wajah sekurangnya 2 3 kali seminggu dapat membuang sel-sel kulit mati yg tak dapat dibuang dengan hanya mencuci wajah sahaja. Selain itu kesan kotoron yg tersumbat pada liang-liang pori . Pastikan guna scrub wajah yg sesuai dgn kulit agar tidak memudaratkan kulit . banyak di pasaran scrub yg telah siap ataupun nak lagi selamat buat je dirumah ;)







Tuam ais batu pada wajah - ya nampak mudah kan ?? dan tips sangat menjimatkan tapi hasilnya membuatkan kita teruja tau. Ais batu  bertindak secara efektif sebagai bahan yang mudah untuk didapati di rumah. Tuam ais batu di wajah seeloknya sebelum kita pakai make up dan make up anda juga akan tahan lama. Lakukan setiap hari selama 1minit dan wajah akan segar secara tak langsung liang-liang pori akan makin mengecil. Bahkan ia juga akan melancarkan perjalanan darah anda ;)





Penggunaan Serum 24K Gold Advanced - nak lagi mudah dan berkesan guna je serum 24k gold advanced by ryoung beauty ni .Mak Rose mmg consume serum ni sebabnnya ia sesuai dgn wajah ,kulit kasar makin halus dan tegang je tau . Paling best liang pori makin mengecil . Guna malam sebelum tidur dan esoknya kulit akan rasa tegang dan anjal.

KEBAIKKAN 24K GOLD SERUM ADVANCED
Mengecilkan liang-liang pori di muka
Menghilangkan kedutan dan garisan halus
Menegangkan dan melembapkan kulit wajah serta memberi kesan halus dan lembut
Membuatkan wajah nampak berseri
Mencerahkan kulit wajah
Mengecutkan jerawat dan menghilangkan jeragat

Untuk pertanyaan yg lebih lanjut

Whtsapp | Call | Sms : Mak Rose 019 5578703

Boleh juga kunjungi page fb: RyoungBeauty Cantik Luar Dan Dalam

No comments:

Post a Comment

Petua Kempiskan Perut

Assalamualaikum... Entri Mak Ros kali ni nak kongsikan pula tips dan petua untuk mengempiskan perut bagi lelaki dan wanita. Anda nak pe...